călătorie de piatră sau erau pietre de pe teren, joaca cu mama

Am vizitat cu copii într-o locație uimitoare „Parcul de pietre“. Sincer, ne-am dus acolo nepregătit și nu știa atât de mult despre pietre, după cum știm acum, dar într-un astfel de mers pe jos brusc are propriul farmec - și un zbor ad-hoc de fantezie pentru mama mea, ei bine, pentru copii!

Asigurați-vă că pentru a descărca această prezentare. Comutarea între slide-uri trebuie să manual, deoarece informațiile de pe slide-uri o viteză foarte mult și de lectură au mame diferite.

Am inventat în grabă câteva jocuri pentru a distra copiii:

-În primul rând, noi, desigur, au colectat un sac de pietre și a început să trateze aceste pietre. Dintre toate pietrele din toate cele trei am găsit culoarea uniformă, dar majoritatea de pietre reperat așternut

călătorie de piatră sau erau pietre de pe teren, joaca cu mama

-ne însufleți de multe ori pietre și, în general, nici un produs. Ei au du-te pentru a vizita reciproc, bea ceai și du-te pentru o unitate de pe mașini. Aceasta este una dintre cele mai iubite povești de jocuri ale copiilor mei, și în timp, acest joc poate dura o zi întreagă. Chiar si o pauza pentru masa de prânz, copiii plâng că acestea sunt încă nu a fost finalizată. )))

-pietre aruncate în găleată, la o distanță. Spiritul de competiție, noi nu educăm, toată lumea pentru a da ori de câte ori aveți nevoie pentru a obține toate la fel, pentru că galeata a fost, de asemenea, 2)))))))

- stabilite de la model pietre - floare. Pentru o cifră mai ambițioasă cu noi, probabil, nu ar fi pietre.

călătorie de piatră sau erau pietre de pe teren, joaca cu mama

De asemenea, am amintit de joc experiența copilăriei. Am luat 2 piatră (o piatră în fiecare mână) degetul arătător și degetul mare, iar aceste pietre sunt andocat unele cu altele, și a fost necesară pentru a împinge destul de greu.

Plumbul este, în acest moment, să ia o altă piatră, și, așa cum au fost, le înfășoară un loc cusătură - 10 ori (aruncări pentru cuplare și introduce mâna din partea de jos pentru a prinde piatra). Apoi, de 10 ori mai mare piatra este aruncata (mai jos prins de palmier și aruncat spate) în format gaura inelele între degetul mare și arătător de la o mână la început, apoi celălalt. Atunci când toate procedurile sunt finalizate, la un test li se permite să încerce încet pentru a trage pietre în afară. Se simte ca, se pare că deconectați fierul de magnet. Proprietățile pietrelor de aici nu este nimic, cred că e doar mâinile amorțite de tensiune puternică, și care pare a fi un fel de atracție. Dar totuși, acest joc cu pietre este de asemenea foarte plăcut pentru copii.

-Am luat o piatră - creta, și să-i atragă! Direct pe podea), dale de piatra si ne permite sa se bazeze pe ea și munca plastilină efectuate și autocolante lipici. Toate ușor de spălat!

călătorie de piatră sau erau pietre de pe teren, joaca cu mama

Iar seara, m-am așezat și colectate de pe Internet toate materialele utile cu privire la „pietre“, le procesează, și voila: o prezentare pe tema „Unde sunt pietrele?“.

1) se uită în colecția de pietre tata, a găsit o piatră uimitoare (am găsit deja mai devreme, dar privit dintr-o perspectivă diferită). Neatrăgător din exterior și întregul interior stratificat. Format adânc sub formă explicită de apă, în cazul în care un strat cu strat pentru precipitarea piatră. Aceasta este una dintre colecțiile cele mai uimitoare de pietre frumoase. El a găsit-o pe Marea Roșie, în Eilat.

Într-un fel, această piatră (în fotografie este cea mai mare) a văzut un geolog și a spus soțului meu că acolo, în interiorul rămășițele fosilizate ale unui animal marin, cel mai probabil, și în continuare, strat cu strat suprapuse și a apelat la precipitații de piatră.

călătorie de piatră sau erau pietre de pe teren, joaca cu mama

2) Următorul pas a fost, desigur, lansarea vulcanului. În casa noastră este modelul nostru, pe care am rulat pe diferite ocazii. Studiul de roci - doar cazul potrivit. Lansat vulcan arata ca lava turnarea din vulcan. Imprastiati în partea de jos pietre vulcanice, care sunt numite bazalt, piatra ponce, andezit, obsidian, și în gura unui vulcan abandonat alte pietre cu numele de granit și cuarț. Ei bine, ne-am dus în joc de pietre))) Stones au vizitat casele reciproc - vnutrivulkannye invitat la casa lui și să-l vnevulkannye. Apoi ne-am rostogolit de mult pietricele pe mașinile și a vorbit așa cum ne place o erupție vulcanică.

În această primă zi a jocurilor a ajuns la capăt. copii, obosit și fericit, mi se pare, chiar și în vis repetat numele ciudate ale noilor lor eroi)))

3) A doua zi, pe urmele, am început cu o discuție de-a doua metode, formarea de pietre - sedimente. Deși cu o zi înainte, în studiul de piatră din Eilat, am vorbit deja la întâmplare. Am făcut ei înșiși sandwich-uri stratificate și le-a mâncat! Dar este clar - pâinea și brânza, roșii, salată, în cazul în care numai în gura mea pune acum))))

călătorie de piatră sau erau pietre de pe teren, joaca cu mama

4) Apoi, ne-am mutat la o discuție a cristalului. I-am spus deja lui David că totul în lumea noastră este formată din molecule, el știe că diferitele stări ale corpului corespunde unei mișcări moleculare diferite, așa că ne-am adus aminte că moleculele corpurilor solide nu se misca, ci doar oscila, și au legături puternice unele cu altele. Pentru claritate, în general, și a stat pentru distracție, noi, toate sistemele, au dat mâna și au format zăbrele lor de cristal. Copiii m-au tras dreapta și la stânga, dar am stat acolo, fără să se miște, și din acest motiv, și ei nu se mișcă. Așa că le-am explicat și relațiile reciproce dintre molecule. Apoi a trecut la activități creative.

5) A luat argila, tuburi pentru băuturi și au devenit forme cristaline fac. Din păcate, mai ales forme complexe, nu am primit, dar diamantul ne-a eșuat la 100! Desigur, am studiat inelul meu (nu un diamant, și zirconiu, calitatea nu poate, și în aparență foarte pohozh), în comparație cu o tijă creion de piatră. Foarte surprins de faptul că ambele pietre sunt compuse din aceleași elemente, dar nu au nimic în comun în aparență.

6) Și apoi am început să experiență:

Prepararea cristalelor de apă

Am turnat apă într-un pahar clar și a făcut un filigran. După ceva timp, au scos un pahar și am văzut că gheața din sticlă este peste marcajul de apă. „De ce?“, Am întrebat o întrebare rezonabilă, David. Și de aceea, am spus, și a atras o diagramă despre acest subiect aici:

călătorie de piatră sau erau pietre de pe teren, joaca cu mama

Prima cifră a moleculei de apă, de fapt, se mișcă liber, deși legate între ele. Dar, pe a doua schemă - aceeași moleculă de apă, dar înghețat - acestea sunt ca niște soldați aliniați în astfel de flori (buchețelele David le-a numit) cifre. Această procedură necesită mult mai mult spațiu decât moleculele de apă în mișcare (chiar și un calcul simplu va arăta că același loc poate ocupa molecule molecule de 16 și 13 de apă cu gheață calcula imaginea!).

Așa am ajuns cristalul de apă.

în creștere de cristal de sare.

soluție sărată a făcut, legat un șir de caractere la un creion și șir muiată în soluție. Așteptați peștele de cristal va ajunge pe cârlig nostru. Apa avem un ceai mic Colorată, David a început să se întrebe dacă aceasta va afecta-culoarea cristalului.

Este important în acest experiment! Folositi apa fiarta, mai bine dacă firul nu atinge pereții de sticlă.

Experimentul 3 Testarea pentru ușurința

Considerat porii cu atenție ponce, am observat că, dacă piatra ponce încă se afundă în apă, apoi începe să sară bule - aer în porii este împins apa.

Ultima noastră experiență a fost experiența de a evalua duritatea de pietre.

Duritate - o proprietate minerală să plece sau zgâriat.

Pentru această experiență, am luat o piatră și colectate intre 23 specimene ca un alt eșantion prelevat cretă. Eu dau copiilor o scobitoare și am început zgâriere. În cazul nostru, softest transformat creta.

călătorie de piatră sau erau pietre de pe teren, joaca cu mama

Totuși jocuri interesante ne-am transformat în piatră!

Și ce jocuri te joci cu pietre?